Mijn stelling: goede marketing hoort bij goed timemanagement

Ondernemerschap, Timemanagement | 0 comments | by Martine Floor-Bron

In mijn ondernemerscoaching krijg je echt niet alleen tips & trucs voor timemanagement. Nee, het gaat veel verder. Je moet behoorlijk in de spiegel kijken, we nemen ineffectieve gewoontes onder de loup en we kijken naar je werkprocessen, je marketing, je klanten en hoe je met je medewerkers communiceert.

Timemanagement gaat namelijk over de juiste dingen doen en die juist doen. Ik noem het niet voor niets Slimmer werken! Nadenkertje he?

Wat ik zie is dat veel ondernemers hun marketing niet handig aanpakken. Hebben ze een Facebook-pagina, zetten ze er maar heel af en toe iets op. Terwijl het bereik van je bericht met een beetje geluk 11% is van je volgers van je pagina. Nee, dat schiet op!

Hetzelfde geldt voor LinkedIn: een enorme kaartenbak met connecties, maar die connecties nooit laten weten waar je mee bezig bent. En wat denk je van die beurs waar een vermogen voor geïnvesteerd is? Leads worden niet opgevolgd. Tijdgebrek. Tja….

Maar dan komt de klad erin. Ondernemerschap is toch vaak hollen of stilstaan. Dus dan lopen de opdrachten terug. Maar ja, de ondernemer heeft wel links en rechts wat monden te voeden (lees: medewerkers). Dus wordt er hap-snap aan marketing gedaan. Ineens wordt twee keer in een week berichten geplaatst. Ik denk dan: “opdrachten nodig zeker”. En als ik het denk denken je connecties het ook. Dan werkt je marketing dus tegen je. Want berichtjes waar de wanhoop vanaf straalt (actietje hier, actietje daar) werken niet.

Wat jij nodig hebt is een systeem waarmee je op een consistente manier communiceert. Zodat marketing vóór je gaat werken en niet tegen je.

En ook dit maakt dus onderdeel uit van mijn ondernemerscoaching. Ik liep er al even mee rond. Past dit er wel tussen? Ik vind dus van wel. Omdat ik het steeds opnieuw tegen kom bij mijn klanten. Omdat het voor mij ook een vorm is van Slimmer werken. En daar ben ik fan van, dat heb je vast wel gemerkt 😉

En ik heb het gewoon gedaan. Omdat ik ook behoorlijk kennis heb van (online marketing) heb ik het in mijn ondernemerscoaching geïntegreerd. Omdat ik heb gemerkt dat marketing op een goede manier uitvoeren óók dit een onderdeel is waar ondernemers te weinig tijd voor vrijmaken. Omdat ze brandjes aan het blussen zijn. Omdat ze van hot naar her rennen.

Omdat dit voor mij hoort bij Timemanagement: de juiste dingen op de juiste manier doen.

 

Is ondernemerscoaching een brug te ver en wil je eerst eens een ochtend aan de slag met Timemanagement? Dan is mijn Powerworkshop timemanagement misschien iets voor je. In twee-en-een-half uur gaan we aan de slag met een groep ondernemers om meer focus & structuur aan te brengen. Geen theoretisch gedoe, maar praktisch. Je kunt er direct mee aan de slag. Ik ben fan van learn & go 😉

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Gratis E-book

7 gouden timemanagement-tips
voor ondernemers

gratis e-book